hUbBsAn

ETT FALSKT LEENDE GÖR DET HELA BARA SÄMRE!

Ordspråk om framtiden

Kategori: Allmänt

Klok eller inte?!?

Klok är kanske det sista man kan beskriva just mig som person som, men jag försöker så gott jag kan!

Har de senaste dagarna insett att jag kanske är den som försöker allt för mycket och ger mer än vad som krävs!

...

Vår Framtid , , ,

  • Det är framtiden jag är intresserad av, eftersom jag skall tillbringa resten av mitt liv där. / Charles F Kettering
  • Vill du veta något om vägen du har framför dig, fråga den du möter. / Kinesiskt ord
  • Om vi inte känner vår historia förlorar vi vår framtid, om vi förstör våra rötter kan vi inte växa. / F. Hundertwasser
  • Att planera är att flytta framtiden till nutiden, så att man kan göra någonting åt den. / Alan Lakein
  • Att ibland stanna upp ett tag, kan vara enda möjligheten att orka gå vidare. / Olle Wedholm
  • Problemet med framtiden är att den ofta anländer innan vi är redo för den. / Arnold H. Glasgow
  • Vi skall använda det förflutna som en språngbräda, inte som en soffa. / Harald Macmillan
  • Den som uppfattar framtiden som motvind går åt fel håll. / Martin Held
  • Framtiden kommer av sig själv, framsteg gör det inte. / Poul Henningsen
  • Det märkligaste med framtiden är att den så småningom kommer att kallas för ”den gamla goda tiden”. / Ernst Hemingway
Vad gör vi av den?
HUBBSAN ♥

Kommentarer

  • Mari säger:

    Du... är visst klok! Och att du försöker och ger mycket visste vi sen länge... Vi andra...

    2011-09-08 | 09:28:21

Kommentera inlägget här: