hUbBsAn

ETT FALSKT LEENDE GÖR DET HELA BARA SÄMRE!

sjuk Nej tack!

Kategori: Allmänt


Hur man undgår influensa

Ät riktigt!
Var säker på att du får nog med frukt och  grönsaker.
Ta alla  vitaminer och gärna lite extra vitamin C.
Få nog med  motion, det bygger upp immunförsvaret.
Gå minst en  timme varje dag,
eller  simma,
ta trappan i stället för hissen, etc.
Tvätta händerna ofta.
Få mycket frisk  luft.
Har du möjlighet; öppna dörrar och fönster.
Eliminera så mycket  stress som möjligt
Få mycket vila.

Läkarens upplägg.
Tänk..
när du skall ha en spruta,
vad sker först?
armen tvättas med alkohol...
Varför?
För att  alkohol dödar  bakterier.
Så......

Jag GÅR till systemet. (motion)
Jag har lime i min  Corona...(frukt)
Jag har selleri i  Bloody Mary (grönsak)
Dricker utomhus ..(frisk luft)
Berättar vitsar...(eliminerar stress)
Ligger fyllesjuk. (vilar)

Så som jag ser det...
Om du håller uppe promillen,
vill inte  influensabakterier få tag  i dej!

Mormor sa alltid,
'en liten i glaset
är bättre än  vad som helst!'


Lev gott - Le  ofta

Kommentarer


Kommentera inlägget här: