hUbBsAn

ETT FALSKT LEENDE GÖR DET HELA BARA SÄMRE!

Jag behöver en midsommarängel idag!

Kategori: Allmänt

Hittande något så gripande!!!
känns som... 

 



En midsommarängel

En skyddsängel

Jag hade behövt idag

Här och nu


Idag på midsommarafton

Förväntas alla vara glada

Men jag då?

Jag klarar inte av att vara glad idag

Trots att det är midsommarafton


Helst hade jag velat ligga under mitt täcke

Slippa tänka

Och sova bort min dag idag

Trots att det är midsommarafton


Så snälla lilla midsommarängel

Ge mig skydd

Ge mig styrka

Här och nu


Idag på midsommarafton

Skydda mig med dina vingar

Du, midsommarängel!

Du skyddsängel!


Dikt © Gunilla Karlsson 2006-06-23


Denna dikt skrev Gunilla midsommaren 2006, en midsommar som för henne kändes som en plåga.

Dikten om min midsommarängel finns med i hennes bok!

"Sorgen är kärlekens baksida  Aldrig skall jag sluta älska dig"

så gripande
H

Kommentarer

  • Gunilla säger:

    Tack för din hälsning!

    Jag önskar dig en fortsatt trevlig midsommar!



    KRAM



    2009-06-20 | 10:32:25
    Bloggadress: http://blogg.passagen.se/pgrrr/
  • Mamma M säger:

    Vilken fantastsikt fin o sann ängel Kramar i Massor M M

    2009-06-20 | 13:32:14

Kommentera inlägget här: