hUbBsAn

ETT FALSKT LEENDE GÖR DET HELA BARA SÄMRE!

Livets små. . .

Kategori: Allmänt

När man sitter och funderar får en stund att tänka i
på allt som händer i de liv vi lever i
På minnen sen man va liten, vänner, bus och skratt
på sånt som får en att le sådär ljuvligt glatt.
Som maskklubbar, bulor å filmer man såg
trots skrapsår å tårar när man krachat å låg
När man tappa första tanden eller sen när man förälskad blev
små smygbus å lapparna man skrev
När man flytta hemifrån och trodde man blev stor
hur skönt de va att få komma hem å vila hos far å mor.
Tänk sånt man gjorde när man drukit, massa tok och fel
å saker man sa och inte de ä ju en del.
Resor som man gjort både hit å dit
när man kört på tok mä skotern å ä snöandesvit
Människor man mött på livets resegång
Listan av kamrater blir väldigt väldigt lång
Men goda minnen är värdefulla där inne finns dom kvar
så skönt att få le och att man dessa har

Kamrater har man många å massa minnen med sen
om de bara ä nå litet så ä de gött att minnas dem
Å så finns de  minnen som man föralltid vill ha kvar
sånt som man i hjärtat sparar i livets alla dar.
Kamrater och de vänner man möter ger alla olika intryck
kan inte sätta pris på dem per styck
Fast när jag nu funderar på människor jag mött
En del är speciella och orkar med en fast man ä tråkig å trött
kamrater har man många kompisar en del
men vännerna är få och de gör mig hel
I denna stund när jag ser på allt som vart skoj
sitter, småler och tänker på tjo och ståj

Tänk om känslan för alltig kunde stanna kvar i mig


Kommentarer


Kommentera inlägget här: